Till senaste kommentaren

Tog examen 2022, vad händer med min avgift?

När jag tog examen i juni fick jag erbjudande att betala 100 kronor för hela första året och att jag skulle betala halva avgiften år två som yrkesaktiv. Nu vill ni ha full avgift efter ett halvår. Varför?

//
Sandra
Sandra

Kommentarer

  • Hej Sandra,
    så tråkigt att du känner dig lurad!

    100 kronor för första året var en otroligt generös kampanj som Lärarförbundet hade. Från årsskiftet läggs Lärarförbundet och LR ned och det nya förbundet Sveriges Lärare har valt att ta ut avgifterna på ett rättvisare sätt, bland annat sänks ordinarie medlemsavgift från 290 till 280 kronor, något som gynnar alla våra medlemmar.

    Väljer du att inte fortsätta vara medlem behöver du meddela oss detta.

    Tänk på att som medlem i Sveriges Lärare har du en lång rad fackliga förmåner:
    • Rådgivning inför anställningsintervju och löneförhandling
    • Rådgivning kring dina rättigheter som ny i yrket, tex introduktionsår
    • Nätverk och digitala träffar med lärare inom samma område 
    • Utbildningar och föreläsningar både online och fysiskt
    • Juridiskt stöd om du skulle råka illa ut på jobbet
    • Förmånliga försäkringar i livets alla skeden via Lärarförsäkringar
    • Förmånlig inkomstförsäkring hos Lärarförsäkringar Lärarförsäkringar  du kan också läs mer på Sveriges Lärares webbsida kring inkomstförsäkringen
    • Tidningar och nyhetsbrev 
    • Rabatter inom olika områden, tex glasögon, tågresor, böcker m.m.   våra förmåner för dig som medlem
    • Reducerad avgift om du av någon anledning arbetar mindre än 75% eller inte alls under en period. Kom håg att du behöver meddela oss detta i så fall.

    Madelen

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.