Lön

Hej!
Jag har fått höra att man får 2 tusen mer, efter man har jobbar 3 år som lärare. Stämmer detta?
Majlinda

Kommentarer

  • Hej Majlinda, tack för ditt meddelande!

    Det finns inget centralt skrivet kring detta men kan finnas i enskilt kollektivavtal eller som ett lokalt avtal hos er. Här därför gärna efter med lokalt ombud, lokalförening eller er HR/Löne-handläggare, för att få mer lokal information.

    Vänligen, Jessica.
    Jessica
  • Hej!
    Hur går det med löneavtalet? Vad är procenten för i år? Jag arbetar som yrkeslärare och min skola är tydligen med i friskoleavtalet.
    Mvh
    Mariam
    Mariam
  • Hej Mariam, tack för ditt meddelande!

    I det centrala kollektivavtalet finns inget centralt angivet utrymme.

    Du kan höra efter med fackligt ombud på arbetsplatsen eller lokalförening hur det ser ut i er lokala lönerevision i år. Kontaktuppgifter: Kontakta Sveriges Lärare (sverigeslarare.se)

    Du hittar lönestatistik här:  https://minlon.sverigeslarare.se/

    Vänligen, Jessica.
    Jessica
  • Hej!
    Finns det  någon procentsats som gäller för årets lönepåslag? Finns det någon lägsta gräns eller gör rektorer som de vill? Jag fick en löneökning på 0,65%!!
    Maria
  • Hej Maria, tack för ditt meddelande!

    Ta kontakt med fackligt ombud eller din lokalförening i kommunen du arbetar för att få veta mer om er lokala lönerevision och budget för den i år. Kontaktuppgifter: Kontakta Sveriges Lärare (sverigeslarare.se)

    Vänligen, Jessica.
    Jessica
  • Hej!

    Jag har varit sjukskriven mellan augusti till 1 april. Inför lönesamtal har lönesättande person skrivit  "Vi för en dialog kring prestation utifrån lönekriterierna (bifogar dem)
    Du förväntas skatta din prestation under bedömningsperioden (som är mellan 31 mars -22 och 1 april -23) och ge konkreta exempel. Den slutliga löneökningen förmedlas som resultat efter förhandling för de som är anslutna till Sveriges lärare och i det lönesättande samtalet för oorganiserade.".